nuff add

Oct 1, 2010

Welcoming Myself =)

Okay, so I now have another blog account. Hurray for me!!
Tapi sebenarnya, blog ini lebih untuk kehidupan seharian yang lebih relaks dan laid-back. Yang sebelum nie punya lebih tertumpu kepada my passions and interest, MANGA. No, bukan buah mangga yang cicah dengan garam belacan tue. Manga adalah term yang digunakan oleh orang-orang Jepun untuk komik mereka.

Manga has been my passion since I was 15, so memang la tak boleh nak deny lagi bertapa mendalamnya minat saya kepada komik Jepun. Dan sebabkan Manga jugalah, saya yang memang dah agak taksub (agak je tau, bukan betul-betul taksub!) dengan Manga nie, saya juga meminati apa-apa perkara yang berkaitan dengan culture Japan. Apa-apa sekali pon dan saya akan mencari apa-apa peluang untuk experience apa-apa sahaja yangberkaitan dengan the Japanese culture.

Contoh yang paling latest, is the Bon Odori festival yang saya pergi bersama bapak dan mama yang tercinta. Nasib baik la saya nie anak perempuan sorang jerk. Sanggup diorang layan saya, kalau tidak kecewa lagi la saya tahun ini. Dah lebih daripada 3 tahun saya cuba untuk menghadiri event tue, akhirnya berjaya juga!!

My current favorite title: Kaichou wa Maid-sama!

Back to the main topic, Manga. Saya dah estimate jumlah semua Manga yang pernah saya kumpul dan adalah lebih daripad 200 buah buku yang berharga hampir RM10,000 telah saya belanjakan. RM10,000 tau!! tapi okayla kalau kira berapa tahun tue. Dari umur saya 10 tahun saya mula beli Manga( tapi time tue panggil komik jerk, sebab tak tau pon Manga tue pebenda^^'). It started with Sailormoon which saya still lagi ada complete set (volume 1-18) yang dah di"archive"kan dalam kotak-kotak di dalam bilik nie. Sekarang saya masih lagi occupied dengan dunia Manga ini, tetapi dah lebih bijak "sikit" la. The wonders of the internet. Sume benda boleh dapat with just a click of a button. Hampir semua title yang terjual kat pasaran buleh jumpe kat internet. So, dah agak berjimat lah di situ.

About the Mangas, genre yang saya minat (of course!) romance, school, shoujo etc. Basically anything to do with love stories saya akan baca. Al-maklum la, perempuan. Saya juga baca sikit shounen titles seperti Naruto, Bleach, Hitman Reborn, Durara etc. Naruto saya baca sebab dulu agak obses dengan ninjas dan Bleach was out of obligation. (something to do with a bet). The latest genre yang saya mula baca is Josei. Ini lebih sesuai untuk golongan perempuan berkerja. Ada more "mature" content la. Which makes it that much more interesting. :D

Okay dah agak melalut introduction nie, so here is where I end things. This blog will be dedicated to my daily ramblings that saya segan nak tulis kat blog lagi satu. Saya just nak tengok setakat mana saya teruskan dengan blog yang satu nie. Cause the other one tak banyak interesting features like this one.

Side note: di sebabkan adik saya agak bising sebab orang suke gunakan bahasa SMS time tulis dekat dalam blog, saya sebagai kakak berasa guilty untuk menyingkatkan apa yang ditulis menggunakan computer seperti dalam SMS. Ye la, SPM die BM A1 kot!!^^

1 comment: