nuff add

Oct 21, 2010

Worse Night of My Life!!

Giler cuak dough!!! Tadi saya drive dari KL ke Shah Alam dengan kereta yang break yang tak makan.

Mula-mula die keluar bunyi-bunyian yang tidak enak didengar ketika memandu. Saya pun stop la kat tepi jalan, on kan hazard light and konon-konon hebat buat inspection sendiri tayar depan kereta tue. But then, sebab dah berenti tepi highway kan, saya terasa amat cuak sebab kereta yang lintasi saya amatlah laju...TAKUT!!!

Then tawakal la drive slow-slow..then sampai depan Mentari Court, bunyi yang membuatkan saya mengucap berkali-kali kedengaran. Ish~macam-macam dah saya terpikir...mampus aku!!Saya cuba tenangkan diri dan teruskan perjalnan perlahan-lahan.

Lepas dari tol Batu Tiga, saya terlepas simpang masuk Petronas jadi saya terus jerk ke stesen BHP. Berenti je kat situ saya terus check balik tayar depan yang dua 2. Tak pulak nampak apa-apa. Saya berbual sekejap dengan bapak saya, then dia kata teruskan perjalanan perlahan-lahan, "esok abah datang tengok" Dah agak rasa bersalah disitu. Kesian bapak saya, dah la tengah sibuk. Kena layan pulak kerenah anak dia yang seorang nie.

Lepas dari stesen tu lah rasa macam tak berapa nak kene je break die nie. Subahanallah!! Break tak makan pulak dah!!!Lagi la saya cuak nak bawak kereta. Kalau siapa nampak muka saya time drive tadi gerenti terkezut beruk! Pucat macam dengan apa...Alhamdulliah lah dapat sampai dengan selamatnya ke rumah sewa. Selamat la niat saya nak ke Studio malam nie.GOnE I TelL You!!Nyawa saya lebih penting daripada pandangan slack dari budak-budak group saya. Mintak ampun mintak maaf yer transportation management group. I value my life too much to put it at risk just to get your approval.

Saya harap kereta tu tak bermasalah lagi. Dah la pinjam kereta orang, tak sampai sejam pakai, terus break tak makan. Minta maaf kepada peminjam kereta. Tapi ini bukan salah saya. Benda dah nak jadi....Jadi, pastikan anda Cool bila dugaan yang agak menakutkan melanda diri yer. Sentiasa ingat TUHAN yang masa Esa. Sesungguhnya TUHAN lah menentukan setiap peristiwa. Kita kena mengharunginya dengan penuh kesungguhan dan tawakal. TUHAN itu maha adil~

1 comment: